DIA INTERNACIONAL DE LA DISCAPACITAT


3 de Desembre: Dia Internacional de les persones amb discapacitat (Comissió ESI). 

JUSTIFICACIÓ 

L’educació és un dret fonamental de totes les persones que s’ha de garantir en condicions d’igualtat en l’accés i d’equitat, així com orientar-se a afavorir l’èxit i el progrés de tot l’alumnat en el marc d’un sistema social inclusiu. 


La inclusió educativa s’ha d’entendre, per tant, com una qüestió de dret que ha d’impregnar necessàriament les cultures, les polítiques i les pràctiques dels centres docents i dels diferents serveis educatius. Això comporta la implementació d’actuacions que garanteixen la no-discriminació, la igualtat d’oportunitats, l’accessibilitat universal en totes les seues dimensions: física (en espais, equipaments i entorns), sensorial, cognitiva, emocional/actitudinal i en la comunicació, i preveure les actuacions d’intervenció educativa adequades, efectives i eficients per a aconseguir la participació plena en l’àmbit educatiu de tot l’alumnat. 


Per tal d’aconseguir aquesta transformació social cap a la igualtat i la plena inclusió de totes les persones, des de l’equip de suport educatiu del centre proposem la celebració del dia de les persones amb diversitat funcional a través d’activitats de sensibilització dirigides a tot l’alumnat del centre. És una programació progressiva on en cada nivell es tracta una diversitat funcional concreta. Les activitats han sigut plantejades tenint en compte l’edat i el context de l’alumnat de cada nivell. 


   DISLÈXIA





























 6é      SINDROME DE DOWN

Comentaris