OBJECTIUS
• Conéixer els perills de les xarxes socials.
BLOCS DE CONTINGUT
• Imatge i identitat digital.
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS
• Visionament del vídeo ¿Cómo evitar ser víctima del ciberbullying por suplantación de identidad?:
https://www.youtube.com/watch?v=XQeFYgedVZg.
• Reflexió en gran grup.
METODOLOGIA
• Abans de veure el vídeo preguntarem:
• Utilitzeu xarxes socials? Qui té xarxes socials?
• Quines xarxes socials utilitzeu?
• Utilitzeu el vostre nom vertader, un de fals o un nom que no és del tot vertader però que us iden-tifica (un sobrenom)?
• Després visionarem el vídeo en gran grup i reflexionarem sobre el que hem vist, i farem les pre-guntes següents:
• Què ha passat en el vídeo?
• Han fet bé aquestes xiques inventant-se una identitat falsa per a burlar-se de l’altra xica?
• Ha fet bé l’altra xica enviant un vídeo a algú que no ha vist en persona?
• Al final del vídeo posa: “Encara que semble que és qui diu ser... què podria passar si no ho és?
Pensa-ho!” Què penseu vosaltres que podria haver passat?
• Coneixeu altres perills o danys que poden causar aquest tipus de situacions?
• Vosaltres aneu amb compte perquè no us passe una cosa semblant?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada