ROSA PARKS. LA LLUITA CONTRA EL RACISME

 OBJECTIUS 

- Identificar i criticar la discriminació racial.

 BLOCS DE CONTINGUT

 Rols de gènere: identificació i crítica de les discriminacions per sexe, gènere, ètnia, capacitat… 

DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS 

Introducció:

 Penseu que un únic individu pot canviar la història? Què es necessita per a aconseguir un gran canvi en la nostra societat? 

A continuació, projectem la història de Rosa Parks i llegim en gran grup.

https://ceice.gva.es/documents/169149987/172590358/Guia_ES_Primaria.pdf 

Pàg.98

Veiem el vídeo següent:

 https://www.youtube.com/watch?v=x75q3shzd68 

Obrim debat. Preguntes clau: 

- Com t’hauries sentit si hagueres sigut Rosa Parks? Per què deia sentir-se una ciutadana de segona? - Hauries tingut el valor de seure on no estava permés i lluitar pels teus drets? 

- Què penses de la segregació? - Quins sentiments et desperta? 

- Escrivim un manifest. Entre totes les persones del grup classe imaginem que formem part de la comunitat afroamericana en època de segregació i escrivim un manifest reclamant els nostres drets com a ciutadania, que podem fer en forma de mural. 

METODOLOGIA 

- Lectura d’un text.

- VisualiTzació de vídeo.

- Debat en gran grup. 

- EscriPtura d’un manifest en gran grup. 

RECURSOS

 Text. 

Vídeo. 

ProJector I pissarra o televisió. 

Materials per a escriptura i mural.

Comentaris