OBJECTIUS
- Identificar i criticar la discriminació racial.
BLOCS DE CONTINGUT
Rols de gènere: identificació i crítica de les discriminacions per sexe, gènere, ètnia, capacitat…
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS
Introducció:
Penseu que un únic individu pot canviar la història? Què es necessita per a aconseguir un gran canvi en la nostra societat?
A continuació, projectem la història de Rosa Parks i llegim en gran grup.
https://ceice.gva.es/documents/169149987/172590358/Guia_ES_Primaria.pdf
Pàg.98
Veiem el vídeo següent:
https://www.youtube.com/watch?v=x75q3shzd68
Obrim debat. Preguntes clau:
- Com t’hauries sentit si hagueres sigut Rosa Parks? Per què deia sentir-se una ciutadana de segona? - Hauries tingut el valor de seure on no estava permés i lluitar pels teus drets?
- Què penses de la segregació? - Quins sentiments et desperta?
- Escrivim un manifest. Entre totes les persones del grup classe imaginem que formem part de la comunitat afroamericana en època de segregació i escrivim un manifest reclamant els nostres drets com a ciutadania, que podem fer en forma de mural.
METODOLOGIA
- Lectura d’un text.
- VisualiTzació de vídeo.
- Debat en gran grup.
- EscriPtura d’un manifest en gran grup.
RECURSOS
Text.
Vídeo.
ProJector I pissarra o televisió.
Materials per a escriptura i mural.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada