ELS HOMENS TAMBÉ SENTEN

 OBJECTIUS
- Identificar i criticar estereotips sexistes.

- Identificar el model de masculinitat hegemònic.

- Visibilitzar nous models de masculinitat igualitària.


BLOCS DE CONTINGUT

Rols de gènere: noves masculinitats no hegemòniques, noves feminitats.


DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS

Fem una pregunta a manera dintroducció del tema abans de visualitzar un vídeo.

Quan pensem en un home, quines característiques solem atribuir-li?

En la pissarra fem una pluja didees. A continuació, veiem el vídeo següent:

https://www.youtube.com/watch?v=HROdtI45sKo

Veiem si les idees comentades per lalumnat es corresponen amb les del vídeo, les quals defineixen el
model de masculinitat hegemònic.

Posteriorment tenim un debat a classe.


Preguntes clau:

Tots els homes que coneixes són iguals?

Per què sels ha atribuït durant dècades una sèrie de característiques: forts, valents, protectors...?

Si un home no compleix els estàndards establits pel model de masculinitat que impera en la nostra
societat és menys home? Ja no és home? Li passa alguna cosa rara?

Us heu sentit alguna vegada pressionats per “haver” dactuar duna manera determinada per ser xics o
xiques? Quan?


METODOLOGIA

- Pluja d’idees en gran grup.

- Visualització de vídeo.

- Debat en gran grup.

- Posada en comú de conclusions.

Comentaris