OBJECTIUS
- Identificar i criticar estereotips sexistes.
- Identificar el model de masculinitat hegemònic.
- Visibilitzar nous models de masculinitat igualitària.
BLOCS DE CONTINGUT
Rols de gènere: noves masculinitats no hegemòniques, noves feminitats.
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS
Fem una pregunta a manera d’introducció del tema abans de visualitzar un vídeo.
Quan pensem en un home, quines característiques solem atribuir-li?
En la pissarra fem una pluja d’idees. A continuació, veiem el vídeo següent:
https://www.youtube.com/watch?v=HROdtI45sKo
Veiem si les idees comentades per l’alumnat es corresponen amb les del vídeo, les quals defineixen el
model de masculinitat hegemònic.
Posteriorment tenim un debat a classe.
Preguntes clau:
Tots els homes que coneixes són iguals?
Per què se’ls ha atribuït durant dècades una sèrie de característiques: forts, valents, protectors...?
Si un home no compleix els estàndards establits pel model de masculinitat que impera en la nostra
societat és menys home? Ja no és home? Li passa alguna cosa rara?
Us heu sentit alguna vegada pressionats per “haver” d’actuar d’una manera determinada per ser xics o
xiques? Quan?
METODOLOGIA
- Pluja d’idees en gran grup.
- Visualització de vídeo.
- Debat en gran grup.
- Posada en comú de conclusions.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada